HADİS’TE UD-İ HİNDİ

“UD-İ HİNDİ VE ZEYTİNYAĞINDA ŞİFA VARDIR”

1- Ümmi Kays:  Süt emen oğlumun bademcik hastalığını kendim tedavi etmiştim. Peygamber (s.a.v.)’in huzuruna girdiğimde, Allah’ın Elçisi (s.a.v.) bana şöyle buyurdu :
Niçin çocuklarınızın boğaz hastalığını, elle sıkıp, acıtarak  tedavi etmeye çalışıyorsunuz?  Şu ‘Ud-i Hindi”yi kullanmaya devam ediniz. Çünkü bu ‘Hind bitkisi’nde  yedi türlü şifa vardır. Zatu’l-Cenb hastalığının ilacı ondadır. O, uzre denilen boğaz hastalığı için buruna çekilir. Zatu’l-Cenb hastalığı için de, (su ile) hastaya ağızdan verilip içirilir. ”  

(Müslim, C.7. H.no:2214) 

(Uzre: Bademciğin iltihablanması ve şişmesi.
Ud-i Hindi(Kust)
Topalak otuda denilir.
Ud-i Hindi
, siyahca ve daha hareketlidir. Topalak otuda denilir.
Enfiye gibi buruna çekilerek şişmiş bademciğin tedavisinde suya ıslatılarak ağızdan alınıp zatüre hastalığının tedavisinde kullanılır. Ud-i Bahri beyazdır.)

2– Resulullah (s.a.v) Ümmü Seleme’nin yanına girdi. Yanında genzinden kan sızan bir çocuk vardı. Resulullah (s.a.v): “Bu nedir?” diye sordu. Oradakiler: ‘Boğazı rahatsız’ karşılığını verdiler. Bunun üzerine peygamber (s.a.v) şöyle buyurdu: “Çocuklarınıza niçin işkence çektiriyorsunuz;  zira birinizin kust-i hindi otu alıp, onu yedi kez su ile ovması ve hastanın ağzına koyması yeterlidir.” Ravi der ki: peygamber (s.a.v)’in dediğini yaptılar ve çocuk şifa buldu.

(El Metalib ul-Aliye, C.2.  H.no:2403)