“SİNAMEKİ KULLANMAK ŞİFADIR”
1-Allah’ın Elçisi (s.a.v.): ‘Sinameki’ ve sennut (bal ve tereyağı), yemeye devam ediniz. Çünkü bu iki şeyde, samdan başka her hastalığa şifa vardır.”
(İbn Mâce, C.9. H.no:3457)
(Sinemaki, iyice ufaltılıp biraz bal ve tereyağına karıştırılarak yenir.Sennut: Tereyağı tulumuna konan bal. Dereotu. Tereyeğı, bal, kimyon.)
2-Allah’ın Elçisi (s.a.v.) Esma binti Umeys’e: “Müshil olarak hangi ilacı kullanıyordun?” dedi. “Şübrüm otunu kullanıyorum deyince”, Allah’ın Elçisi (s.a.v.):
“O çok şiddetli ishal yapar” buyurdu. “Sonra, ‘Sinameki kullanmaya başladım.’ dedim. “Bunun üzerine:
“Eğer bir şey ölüme şifa olsaydı bu ‘sinameki otu’ olurdu” buyurdular.
(İbn Mâce, C.9.H.no:3461)
(Şübrüm: İshal olmak için kullanılan bir bitkidir. Mercimeğe benzer tanecikleri vardır. Kökü süt ile doludur. Yaprağı, kökü ve sütü müshildir. Bir kavle göre Şübrüm yavşan denilen bitkinin bir nevidir. Sena i: Sinamekidir.
-Tuhfe yazarı: Şübrüm çok fena ishale sebebiyet verdiğinden dolayı tabibler bunu kullanmamayı tavsiye ederler. El-Cezeri, en-Nihâye’de: Şübrüm, nohuta benzer tanelerdir. Pişirilip tedavi için suyu içilir. Bir kavle göre yavşan denilen bitkinin bir nevidir, demiştir.)
3–Allah’ın Elçisi (s.a.v.): “Sinameki ve kimyonda her derde deva vardır.”
(Ramuz El Ehadis, C.1. H.no: 2575)
